top of page

Pekelná zostava v Afrike! Ako sme to prežili?

Keď som sa rozhodovala, čo kúpiť mamine na Vianoce, voľba bola jasná. Chcelo to nejaké dobrodružstvo! Nakoniec ma uchvátili biele pláže Zanzibaru hlavne preto, že v Afrike som ešte nebola a tak trochu som nevedela, čo od toho očakávať, a to je vždy vzrušujúcejšie, ako keď sa vraciate na miesto, kde ste už pred tým boli. Cieľom bolo ukázať maminke Miladke, ako si predstavujem svoj život a prečo namiesto makačky v office niekde nad marketingovými kampaňami, pečiem slaninu na Islande.


Frajer, mama a kamoška? Hovoríte si, čo to je za kombo? Veru poriadne! A stálo to za to :)



Keďže na Zanzibare je sezóna 9 mesiacov z 12-tich, dopredu som pozrela, či zoženieme ubytko až na mieste (tak, ako to robím keď cestujem sama), ale pre väčší komfort posádky som sa rozhodla všetko booknuť dopredu. A veru dobre som urobila, pretože som vychytala naozaj dobré ubytká a za dobrý peníz. Ale o tom až v ďalšom článku.


Nadišiel deň D a celá crew sme sa vybrali do Bratislavy, odkiaľ sme mali odlet. Leteli sme s Fly Dubai a druhý krát by som s touto shitskou spoločnosťou za hentakú cenu už určite neletela. Najdrahšie letenky v živote a nula servis. Ešte aj tú posratú telku si musíš zaplatiť a ani vodu ti nedajú. Celé zle.


Po príchode do Stone Town, hlavného mesta Zanzibaru, nás taxikár vysadil pred hostelom. Ja osobne milujem vidieť pravú tvár krajiny, špinu, trhy, smrad rýb a bežný život domácich, takže som prekvapená nebola. Miladka len prekrútila očami, a ja som potajomky dúfala, že prvé ubytko nebude taká hrôza, ako očakávam. A nebola! Bývali sme vo veľmi cool hosteli, kde využili kompletne všetko, čo sa dá a pretvorili to na nábytok. Týpek na recepcii, síce pozeral jedným okom do prava a druhým doľava, ale to nás nezmiatlo.


Stone Town je rodisko Freddieho Mercuryho a tak sme sa vybrali okoštovať prvé lokálne mňamky do reštaurácie s rovnakým názvom. No veru nič moc, tak sme kúpili kokosy a vyrazili do ulíc. Toto mesto dýcha brutálnou históriou a má neskutočnú energiu. Ak budete mať čas určite si tu zoberte sprievodcu, aby ste sa dozvedeli čo najviac.


Nasledujúci deň sme sa presunuli do Paje - rája pre kite surferov. Miladka mala, ako správny cestovateľ, vygooglené, ako to ta má vyzerať a trošku ma stresovala s tým, že na Paje je veľký odliv a nebudeme mať more. Toto sa môžete dočítať na všetkýh blogoch, tripadvisoroch a podobných portáloch. Je to pravda, že more na nejaký čas zmizne, ale vôbec to nie je také kritické, pretože v okolí Paje sa dá podniknúť veľa výletov, a každý je úplne super!

Plávanie s delfínami, Spice tour alebo Blue Safari. Každý jeden stojí za to, a keď ste už raz na Zanzibare, určite choďte do toho.


Príliv

Odliv

Paje nás milo prekvapilo najmä kvôli super ubytku a super párty, ktorú toto ubytovanie organizuje každý štvrtok. Úžasná grilovačka a lokálna africká skupina, ktorá brutálne zabila a keby môžem, tak si ich objednám aj na svatbu, ktorú vôbec nechcem mať :D Áno, až tak dobrí boli, že by som sa aj vydala.



Párty super, sranda až kým som nechcela ísť spinkať a zrazu zisťujem, že môj drahý priateľ zaspal a zamkol dvere, ale zvnútra! No tak čo už. Posledná noc bola trošku náročná. Pripitá v Afrike, v hammacku, sama, vonku s tromi černochmi okolo mňa, ktorí na mňa dávali pozor. UUUPS. Ale aspoň som mala zážitok, aj keď vtedy mi veru moc do smiechu nebolo.


Niektorí nevyspatí, niektorí s morálnou kocovinou, vybrali sme sa na miesto, kde sa Miladka cítila ako ryba vo vode. Stali sme sa na dva dni rezorťákmi. Pwani Mchangani sa tiež nachádza na východnej strane Zanzibaru, kde more mizne, ale vôbec to nevadí. Táto oblasť je plná rezortov, takže na pláži nikoho nestretnete, pretože sú všetci zalezení pri bazénoch... Nechápem...


Tu sme si zahrali futbal s Masajmi a dali si súkromnú beach party. Pochopili sme, že nie sme žiadni rezorťáci a po dvoch dňoch sme zamierili do, ževraj najživšej časti ostrova, Nungwi.





Futbal s Masajmi sme úplne zabili, hlavne, že tie pivá máme furt pri sebe :D

Na Nungwi je vodička úplna almázia, to by jeden neveril vlastným očiam. Fakt som myslela, že sa rozplačem, ako to vyzeralo. Na takú krásu vydržíš čumieť s úžasom celú dovolenku a stále ťa to neprestane baviť. Jedlo úplny top topov, proste chuťový orgazmus. Morské plody, tuniak, rôzne indické omáčky, korenia, arabská, talianska, indická a zanzibarská kuchyňa na jednom mieste. Proste niečo neskutočné. Ešte teraz slintám.

Len pozor na otravných beach boyov, ktorý sa ťa budú snažiť zapáliť aj o posledný dolár. Ešte teraz sa naseriem, keď si spomeniem, jak nám drbo chcel predať látkovú tašku za dokopy 3 eurá za 60 dolárov. Nonsens.






Nungwi má byť najživšia pláž, no nejaké extrémne párty určite nečakajte. Hlavne po celom dni na slnku, aj tí najsilnejší majú docela dosť (hlavne, keď pivkuješ celý čas).

Baby! Dávajte bacha na kamarátskych domácich na párty. Stačí, že si dáš jeden tanec a už si myslí, že si jeho a zoberieš si ho za muža. Takže pole pole, slovo ktoré budeš počuť nonstop (a znamená = pomaly).


Ale Masajovia sú moc milí a povedala by som, že nie sú až tak chamtiví, ako domáci Zanzibarčania.

Inak všetko je Hakuna Matata, až kým nedojde na peniaze. Musíte byť naozaj obozretní, aj keď nám neukradli nič, okrem Miladkiných super šlapiek na pláži, drahé veci by som si strážila.


Maminka Miladka prežila pomerne chlastaciu dovolenku s tromi hovadami, a zvládla to na jednotku s hviezdičkou!



Prevlekačky, hostely (na úrovni), lokálna strava, tri grcky na lodi, všetky výlety, zjednávanie, orechovica každé ráno, pivá celý deň, život backpackera, to všetko si vyskúšala a dúfam, že pochopila, že ,,normálny život'' ma nebaví a baviť ani nebude. Síce by si rada dala takú rezorťácku dovolenku, ale to by predsa vôbec nebol taký autentický zážitok, no nie? :)




Viac z afrického rája v ďalších článkoch! :)













bottom of page