top of page

Tipy na darčeky pre bábo a budúcu maminu

Tak a je to tu! Môj prvý baby článok. Akože sama sa trošku uškŕňam, pretože by ma ani vo sne nenapadlo, že do tejto témy spadnem takto skoro. Ale budiž. Ideme sa teda pozrieť na pár vecí, ktoré som vlastne riešila ešte pred tým, než som otehotnela, pretože som mala už dávno tehotné kamošky.


Človek čo nemá deti nemá absolútne ani šajnu o tom, čo také bábätko potrebuje. Teda aspoň ja nie... Dečky? Dupačky? Hračky do kočíka? No... je toho naozaj dosť, preto som si vybrala pár značiek a vecí, ktoré sa budúcej mamičke určiet zídu a ja sama po nich buď pokukujem, alebo ich už mám. Okrem typických vecí ako je oblečenie, som sa skôr zamerala na vychytávky, ktoré som našla až po prelúskaní pár blogov a instragramov.

Takže poďme na to.


Baby veci sú docela drahé, takže vždy upredsnotňujem dostať veci z druhej ruky, najmä oblečenie, ktoré to malé nosí chvíľku a potom vyrastie. Nevidím v tom žiadny zmysel dávať extrémne peniaze do celej kompletne novej výbavy, ak môžem využiť veci, ktoré sú funkčné, pekné a hlavne tým byť aj ekologickejší. Takže vždy platí zásada:

NEKUPOVAŤ ZBYTOČNE VEĽA SOMARÍN.


Budúcej maminke ale môžete urobiť radosť napríklad týmto:


Hľadáte niečo originálne no zároveň tradičné? Knižka pre bábo Já Miminko, je presne to pravé. Spomienková knižka pre vaše mláďa ponúka dostatok priestoru na vkladanie všetkých fotiek, myšlienok ale aj ďalších vecí, ktoré si dovnútra môžete nalepiť. Okrem knižky autorky projektu ponúkajú aj milníkové kartičky, plecháček, plátenú tašku, do ktorej sa zmestí snáď všetko, čo si viete predstaviť, lebo je naozaj veľká a ďalšie vychytávky. Všetko je nádherne ilustrované a z projektu je cítiť veľa lásky.


Knížka obsahuje veľa voľného priestoru na vlastné poznámky/fotky/priania a krásne ilustrácie.

Milníkové kartičky a plecháček sú tiež pekným darčekom


Táto slovenská značka ponúka rôzne veci pre detičky od zapletencov do postieľok, cez veci na hranie a zábavu až po nábytok do detskej izbičky. Ja som si u nich vybrala nádherný velúrový zapletenec do postieľky. Pýtate sa čo je to zapletenec? Checkuj foto nižšie. Jednoducho mantinel do postieľky, ktorý chráni bábo a ešte aj krásne vyzerá. Viete si vybrať z viacerých materiálov, farebných kombinácií a samozrejme veľkostí.


Farby zapletancov si môžete zvoliť aj zmiešané, z aktuálnej ponuky, ktorú nájdete na ich webe


Ďalšia z našich slovenských značiek, ktorá ponúka baby veci. Vankúše, prikrívky, nálepky na stenu ale najmä nádherne ilustrované detské knížky. Ja som si konkrétne vyhliadla veľrybu a pokukujem aj po oceánskych nálepkách. S touto značkou sa človek ocitne v krajine zázrakov a snov. Najradšej by som im vykúpila celý eshop :D



Ak je tvoja kamoška akčný typ, nosič bude určite prvá vec, po ktorej sa bude pozerať. Je to trošku nákladnejší darček, ale ak sa zložíte viacerí - ideál! Tak isto predávajú aj rôzne šatky, prípadne mikiny na nosenie a ďalšie užitočné vecičky.

Nosiče od tejto značky odporúča väčšina dúl a majú naozaj pekný výber.



Hniezdo alebo inými slovami niečo ako vytunená zavinovačka je celkom praktická vec. Bábo sa v nej lepšie prenáša a je stabilne uložené v postieľke. Nad týmto produktom stále rozmýšlam, pretože je to celkom cenová pálka a nie som si úplne istá tým, ako veľmi je to nutné/praktické. Každopádne vyzerá to krásne a ako darček to určite poteší. Táto značka ponúka najrôznejšie kombinácie výbavy do postieľok a veľa ďalších vecí.




S tehotenstvom prichádzajú aj ďalšie zmeny, ktorým maminy musia čeliť. Väčšia prsia? Ou yeaaah. V mojom prípade to je prvý krát v živote, kedy sa cítim, že konečne nejaké mám, no netrvalo dlho a brucho ich prerástlo... Ale k veci.

Kosticové podprdy sú naozaj nepohodlné a všetky také som automaticky vyradila zo šatníka. Pokukovala som po rôznych iných alternatívach, až som natrafila na milú značku Láskovo, ktorá šije všetky svoje produkty ručne a z kvalitných certifikovaných materiálov. Vybrala som si dva typy podprseniek: Nelu a športovú.



Nová rodinná značka, ktorá ponúka výrobky z ich lokálnej dieľne. Všetko je vyrobené handmade a na Slovensku. Okrem vankúšov, mojkáčov, lunch bagov a ďalších vecí pre deti a maminy ponúkajú takéto super designové mikiny, ktoré su perfektným pomocníkom na kojenie. Vyrobené z certifikovaných materiálov, pohodlné, športové, mäkučké.



Knižku napísali tri psychologičky, vedkyne a mamy. Píšu o prvom roku života bábätka. Nechať dieťa plakať alebo ho brať do rúk? Čo robiť aby dobre spalo? Čo prežíva bábo? Čo ho stresuje? A ďalšie informácie, ktoré uvíta každá čerstvá mama.



Esenciálne oleje a lampa/difuzér

Mnohé éterické oleje majú protivírusové, antiseptické aj antibakteriálne vlastnosti a výrazne zlepšujú kvalitu vzduchu.Pomáhajú tak bojovať s plesňami, chemikáliami či baktériami v ovzduší. Vďaka tomu pozitívne vplývajú na naše zdravie.Použitie tých správnych olejov v difuzéri môže pomôcť pri bolestiach hlavy, zlej koncentrácii, celkovom napätí a teda aj pri pôrode. Či už zvolíte lampu so sviečkou alebo drahšiu variantu, ktorou je difuzér, je treba mať naozaj kvalitné oleje. Značiek na trhu neúrekom.


A na záver tu mám aj niečo z detského oblečka. Konkrétne dve české značky, ktoré vyrábajú všetko handmade :) Tieto dve značky môžete samozrejme nájsť aj na Instagrame @nadrobky


Druhou značkou je @sibabi.cz



Toto bolo pár tipov na darčeky pre budúce maminy. Určite postupne prídem na ďalšie veci, ktoré sa budú hodiť, takže sa článok bude postupne rozširovať.

Ak máte ďalšie nápady, neváhajte mi napísať. A ak máte niekoho, komu by sa tento článok mohol hodiť, kľudne ho posuňte ďalej alebo zdieľajte :)


Mimi











bottom of page